Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Általános szerződési feltételek
Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Bella Natura s.r.o. társaság (Školská 390/26, 946 32 Marcelová, IČO (cégjegyzékszám) 53 173 538), mint eladó (“Eladó”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
1. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Bella Natura s.r.o. elektronikus üzletén keresztül történő vásárlásra, a Vevő és a Társaság közötti szerződéses kapcsolatok biztosítására szolgálnak:
amely az Obchodný register okresného súdu Nitra (Nyitrai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartása) -ban szerepel
Bella Natura s.r.o.
Székhely: Školská 390/26, 946 32 Marcelová, Slovensko
Cégjegyzékszám: 53 173 538
Adószám:
Nyilvántartásba vevő hatóság: Okresný súd Nitra
(a továbbiakban “Eladó”).
Az Eladó elérhetőségei:
Bella Natura s.r.o.
Školská 390/26, 946 32 Marcelová, SK (Szlovákia)
Mobil: 0670 551 7428
E-mail:
info@tinkturacosmetics.hu
tinkturacosmetics.hu@gmail.com
1.2. Vevő minden olyan természetes személy vagy jogi személy, aki bármilyen módon kapcsolatba lép az Eladóval az Eladó által kínált áruk megvásárlása céljából. A Vevő lehet fogyasztó vagy vállalkozó. A fogyasztó olyan természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésénél nem jár el vállalkozása vagy egyéb üzleti tevékenysége körén belül. Az eladó és a fogyasztó közötti, nem kifejezetten ezen ÁSZF által szabályozott jogviszonyokat a zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník kormányrendelet, valamint a kapcsolódó rendelkezések szabályozzák.
Vállalkozók alatt a következő személyeket értjük:
a) cégjegyzékbe bejegyzett személy,
b) olyan személy, aki kereskedelmi engedély alapján vállalkozik,
c) olyan személy, aki különleges szabályozáson alapuló üzleti tevékenységet folytat,
d) olyan személy, aki mezőgazdasági termelést végez, és külön jogszabályban van nyilván tartva.
Az ÁSZF szerint vállalkozó az a személy is, aki üzleti tevékenysége során az előző mondattal összhangban jár el. Ha a vevő a megrendelésben feltűnteti az azonosító számát vagy adóazonosító számát vagy az ÁFA-azonosító számát akkor tudomásul veszi, hogy az ÁSZF-ben foglalt szabályok rá, mint vállalkozóra vonatkoznak.
Az Eladó jogi kapcsolatai a Vevővel, aki vállalkozó, de az ÁSZF-ben nincs kifejezetten szabályozva, vagy az Eladó és a Vevő között létrejött szerződésben, akkor rá a módosított kereskedelmi törvény zák. č 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov rendelkezései vonatkoznak, valamint az erre vonatkozó jogszabályok. Az ÁSZF-ben és az egyéni szerződésben foglaltakban bármilyen eltérés esetén a szerződés szövege érvényesül.
1.3. Vásárló minden olyan természetes vagy jogi személy, aki bármilyen módon kapcsolatba lép az Eladóval azon követelménnyel, hogy az Eladó olyan árut szerezzen be neki, ami nincs a kínálatban, ezen áru megvásárlásának szándékával.
2. AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA
Az Eladó és a Vevő között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vevőt és az Eladót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A Vevő a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházon keresztül történő vásárlással a Vevő elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Vevő és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
Ezek az ÁSZF-k az új ÁSZF-k kiadásáig érvényesek.
2.1 A szerződés nyelve
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
3. ÁRAK
3.1. Az árak forintban értendők.
3.2. Az Eladó ÁFA fizető. Az áruházban megjelenített bruttó árak 27%-os ÁFA tartalommal rendelkeznek.
3.3. Nem zárható ki annak lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre (leadott rendelésekre). Amennyiben az Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
3.4. Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
3.5 Az áru alapárához hozzá kell számolni a szállítási költségeket, ami 900,- Ft-ot tesz ki. A szállítás költsége magában foglalja a szállítási és csomagolási költségeket.
3.6 A kedvezményes, akciós árak csak a készlet erejéig, vagy a honlapon meghatározott ideig érvényesek.
4. RENDELÉS
4.1 Az árut a Vevő csak online rendelheti meg, bevásárlókosáron keresztül az Eladó weboldalán.
4.2 A Vevőnek módjában áll regisztráció nélkül is rendelést leadni.
A vásárlás folyamata
A Termék kiválasztása
A Vevő a honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék nevét, fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. A Vevőnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Felhívjuk a Vevő figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért az Eladó felelősséget nem vállal!
A termék kosárba helyezése
A Termék kiválasztása után a Vevő a “Kosárba teszem” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel a Vevőnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy a Vevő akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel a Vevő számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek a Vevő által kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.
Amennyiben a Vevő a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „A termék sikeresen bekerült a kosárba” szöveggel. Amennyiben a Vevő nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Pénztár” gombra! Amennyiben a kiválasztott termék/ek darabszámán szeretne változtatni, vagy azt/azokat a kosárból eltávolítani, úgy kattintson a „Kosár” gombra. Ha szeretné a terméket ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra!
A kosár megtekintése
A honlap használata során a Vevő a honlap tetején található „Kosár megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti a Vevő által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben a Vevő nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Vásárlói adatok megadása
A „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomását követően megjelenik a kitöltendő „Számlázási adatok” lap, illetve a Vevő által kiválasztott termékek megvásárlása esetén a Vevő által fizetendő teljes vételár. A „Szállítási mód” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket milyen kiszállítással kívánja átvenni. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet a Vevő köteles megfizetni megrendelés esetén.
A „Számlázási adatok” alatt teljes nevét, címét, telefonszámát, e-mail címét tudja megadni. A ”Kiszállítási adatok” alatt a rendszer automatikusan a „Számlázási adatok” során megadott adatokat tárolja. Amennyiben a Vevő eltérő címre kéri a szállítást, kérjük, töltse ki a ”Szállítás másik címre?” szövegdobozt is. A „Megjegyzés” szövegdobozban a Vevő tetszőlegesen adhat meg további információkat.
A rendelés áttekintése
A fenti szövegdobozok kitöltését követően a Vevő a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a vissza gombra kattintva törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár tartalmához. A „Megrendelés elküldése” gombra kattintás esetén a Vevő a „Rendelés részletei” oldalra érkezik. Itt látható a rendelésszám, a dátum, a végösszeg és fizetés módja, a szállítási díj, a Kosár tartalma és a Vevő által fizetendő összeg (ezeken az adatokon itt már nem változtathat).
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben a Vevő meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általa megrendelni kívánt termékeknek, valamint a Vevő adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését.
A Vevő a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A Vevőnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb a rendelés elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja a Vevő által leadott rendelést. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email a Vevő számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
4.3 Az Eladó köteles a Vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.
A vásárlási szerződés a Vevő megrendelésének elfogadásával, valamint az Eladó által javasolt eladási ár kölcsönös elfogadásával köttetik meg. A megrendelés kölcsönös elfogadása az Eladó által küldött Visszaigazolás a megrendelés felvételéről e-maillel van véglegesítve, amely általában 1 munkanapon belül kézbesítve van. Ettől kezdve mindkét fél rendelkezik a panasz, a polgári és kereskedelmi törvénykönyvből eredő jogokkal és kötelezettségekkel.
4.4 A Vevő a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy az Eladó a § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. (102/2014-es számú Fogyasztóvédelmi törvény 3. § (1)) bekezdésben foglaltaknak megfelelően és kellő időben teljesítette az információs kötelezettségeit.
4.5 A megrendelés felvételének visszaigazolásával együtt vagy a megrendelés beérkezését követően az Eladó a Vevő részére értesítő e-mailt küld, amely tartalmazza a termékek árát és a kiszállítás árát. Az áru elküldésének napján a Vevő ismét informatív levelet kap az áru kiszállításával kapcsolatban. A kézbesítés általában 1-4 munkanapon belül megtörténik.
4.6 Az Eladó vállalja, hogy a megrendelésben megegyezett árnak megfelelően a szállított áruk megfelelő típusát és mennyiségét szállítja. Minden csomagot egy olyan számla kísér, amely a vásárlás igazolásaként szolgál, valamint reklamáció esetén szükséges bizonylatként. Az árura vonatkozó teljes dokumentációt a rendelt áru csomagja tartalmazza.
Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése az Eladót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
5. A RENDELÉS TÖRLÉSE
5.1 A rendelés indoklás nélküli törlése a Vevő oldaláról a rendelés kölcsönös elfogadásáig, az Eladó által küldött „Visszaigazolás a megrendelés felvételéről” e-mail elküldéséig lehetséges. A Vevő e-mailben törölheti a megrendelést. A visszavonási feltételek teljesítésének ellenőrzése után az Eladó e-mailen vagy telefonon megerősíti a Vevőt megbízásának törléséről. Ha a megrendelt árucikkek összege már kifizetésre került, az Eladó a kérdéses pénzeszközöket visszaadja a Vevő bankszámlájára, vagy más módon átadja azokat a felek által jóváhagyott módon.
5.2 Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a rendelést vagy annak egy részét nem fogadja el az alábbi esetekben:
5.2.1 A megrendelt áruk elkeltek, és beszerzésük nem garantálható.
5.2.2 Bruttó 30.000,- Ft feletti rendelés esetén az Eladó nem tudta ellenőrizni az adatokat (pl. helytelen telefonszám, többször nem elérhető ügyfél, az ügyfél nem reagál az e-mailekre, stb.)
5.2.3 A terméket már nem gyártják, vagy áruk megváltozott.
A fenti esetekben az Eladó a Vevőnek 24 órán belül visszatéríti a befizetett összeg teljes egészét, mégpedig azonnal, ahogy megállapítására kerülnek az 5.2.1 és 5.2.3 bekezdésben meghatározottak, vagy más egyenértékű árut kínál, vagy egy másik megoldást, feltéve, hogy a Vevő is bele egyezik.
6. SZÁLLÍTÁSI MÓDOK
GLS futárszolgálat – csomagszállítás a GLS futárszolgálattal a Vevő által megadott szállítási címre. A GLS-sel feladott csomagok gyorsan és biztonságban megérkeznek. A csomagok a feladást követő munkanapon kézbesítésre kerülnek.
GLS CsomagPontba kézbesítés – 270 településen több mint 850 átvevőhely. A csomag a kiválasztott GLS CsomagPontba kerül kiszállításra, ahol a Vevő 24 órán belül átveheti a megrendelt árut. A Vevő SMS-ben kap tájékoztatást, ha az árut kiszállították a kiválasztott GLS CsomagPontba. A küldemény átvételére érvényes személyi okmány bemutatásával 5 munkanap áll rendelkezésre. Utánvét fizetési lehetőség minden átvételi ponton megoldott, több üzletben bankkártyát is elfogadnak. A második és negyedik munkanapon ismételt értesítőt (e-mailt) küld a GLS futárszolgálat, ha az áru még a GLS CsomagPontban van.
GLS Csomagautomata – a feladható maximális csomagméret: 42 cm magas * 51cm mély* 39 cm széles.
6.1 Az Eladó köteles az árut a Vevőnek a megrendelés visszaigazolása után az alábbiak szerint szállítani:
6.1.1 Ha olyan termékről van szó, mely az Eladó raktárkészletén megtalálható, akkor az indokolatlan késedelem nélkül kiszállításra kerül.
6.1.2 Olyan áruk esetében, amelyek az Eladónál nincsenek raktáron, de készleten van a gyártónál, az Eladó a megrendelés kölcsönös elfogadását követő 14 munkanapon belül elküldi az árut.
6.1.3 A rendelés e-mailben történő megerősítésekor az Eladó tájékoztat a szállítási határidőről és a várható szállítási határidőről. Az Eladó kellően meghosszabbíthatja az áru szállítási határidejét. Ha a Vevőnek nem felel meg a bejelentett meghosszabbított szállítási határidő, joga van ezen ÁSZF 5. pontjában foglaltak alapján a rendelést törölni.
6.2 Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap.
6.3 Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben a Vevő korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék „Nem kereste, Átvételt megtagadta” jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vevő figyelmét.
6.4 A Vevő választja ki, határozza meg a megrendelt áru szállítási módját a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Az áruszállítás a GLS csomagküldő szolgálat közbenjárásával történik.
6.5 A kézbesítési címet a rendelés keretén belül a Vevő határozza meg, és azt az Eladó elfogadja, hacsak a felek másként nem állapodnak meg.
6.6 Az áru megfelelően csomagolt és bebiztosított. A Vevő köteles a szállítmány sértetlenségének ellenőrzésére az áru átvételekor.
6.7 Az áruval együtt elküldésre kerül a számla is. A használati utasítás a termék csomagolásán (címkén) van feltüntetve.
6.8 Az Eladó nem vállal felelősséget a Vevőnek fuvarozó által okozott késedelmes áruszállításért. A küldeményen fuvarozó által okozott károkért teljes mértékben a fuvarozó felel. Az ilyen esetekben az Eladó új terméket küld a Vevőnek, miután a fuvarozó kifizette a kárt.
6.9 Az Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy a megrendelt termékeket fokozatosan, külön-külön, több részben küldi el, ha a megrendelt termékeket, vagy annak egy részét a gyártó nem továbbította az Eladónak, nem szállította le teljes egészében, ha a megrendelt áru vagy annak egy része ki van árusítva s emiatt késedelemmel szállít az Eladónak. Ebben az esetben a Vevő a postaköltséget és a csomagolást csak egy szállítmány költségeként fogja fizetni.
7. FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK
Az árukért fizetett összeg az alábbi módszerek valamelyikével Forintban fizetendő:
- utánvéttel: ez esetben a Vevő készpénzben köteles a fuvarozónak kifizetni a megrendelés végösszegét. Az áru átvételekor az átvevő nyugtát (fizetési nyugtát) kap. Árufizetéses többletszolgáltatásnál készpénzzel fizetve az Eladó 300,- Ft kezelési díjat számít fel.
- banki átutalás: a termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti a Vevő. Az átutaláshoz szükséges adatok:
- Kedvezményezett bankja: OTP
Kedvezményezett neve: Bella Natura s.r.o.
Cégjegyzékszám: 53 173 538
Kedvezményezett számlaszáma: 11740030-24036382
Banki utalás esetén kérjük az “Utalás közleménye” mezőbe feltüntetni a Megrendelés sorszámát!
- online fizetés bankkártyával a Barion fizetőkapun keresztül:
Érvényes bankkártyák: Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, AmericanExpress.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
7.1 Az áru mindaddig az Eladó tulajdonában marad, amíg a vételárat a Vevő teljesen meg nem téríti.
7.2 Az árak Magyarország területén belül érvényesek. A fizetésre az érvényes ÁFA kulcsok vonatkoznak.
8. SZERZŐI JOGOK
A szerzői jogok értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Ennek értelmében tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Bella Natura s.r.o.
8.1. Részleges érvénytelenség
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
8.2 A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban olvasható tájékoztatás.
8.3 Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
A Vevőnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a Vevő által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha a Vevő már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmet, hogy a Vevő felelőssége, hogy a Vevő által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a Vevő által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A Vevő a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult a Vevő hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Vevőre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
9. ELÁLLÁS JOGA
9.1 A Vevő a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Amennyiben a Vevő él elállási jogával, úgy ezt az Eladóval egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az Eladó az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a Vevő felé. Amennyiben a Vevő elállási jogát gyakorolja, úgy a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az Eladónak visszaküldeni. A visszaküldés költsége a Vevőt terheli.
9.2 Amennyiben a Vevő elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az Eladó a Vevőnek az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha a Vevő olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. Az Eladónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a Vevő hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az Eladó a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.
9.3 Az Eladó követelheti a Vevőtől a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vevőt terhelik.
9.4 Amennyiben a Vevő sérült, hiányos, vagy részben elfogyasztott terméket, ill. csökkent értékű terméket kíván visszaadni, az Eladónak joga van ezt a terméket nem elfogadni a Vevőtől. Ha az Eladó úgy dönt, hogy átveszi a terméket, akkor az Eladó jogosult az eredeti vagy az értékének megfelelő kártérítésre. Az Eladónak joga van arra, hogy a Vevőtől kártérítést követeljen, hogy a Vevő kártalanítsa őt az áru javításával vagy helyreállításával kapcsolatban okozott károkért. A Vevő kijelenti, hogy tisztában van ezzel a feltétellel, és vállalja, hogy ilyen kártérítést fizet.
9.5 Az Eladó jogosult a szerződéstől elállni a termék kiárusítás miatt, nem elérhetősége miatt, vagy ha jelentős változások történtek a gyártónál és/vagy szállítónál, amelyek megakadályozzák az Eladó kötelezettségeinek teljesítését a Vevő felé. Az Eladónak joga van vis major miatt visszavonni a szerződést, vagy olyan esetekben, amikor igazságosan nem követelhető az Eladótól az áru átadása. Az Eladó köteles haladéktalanul tájékoztatni a Vevőt e tényről.
9.6 Rendelkezések, melyek a szerződéstől való elállásra vonatkoznak, ezen ÁSZF pontjai szerinti csak a fogyasztókra vonatkoznak, azaz olyan természetes személyekre, akik a szerződés megkötésekor és teljesítésénél nem járnak saját vállalkozásuk vagy egyéb üzleti tevékenység körén belül.
10. JÓTÁLLÁS ÉS REKLAMÁCIÓ
10.1 A Vevő köteles a szállítmányt, az árut és a csomagolást közvetlenül a kézbesítéskor ellenőrizni. Ha a Vevő úgy találja, hogy az áru vagy a csomagolás mechanikailag sérült, köteles értesíteni a szállítót és még a szállító jelenléte alatt ellenőrizni az áru állapotát. A Vevő feljegyzést készít az áru károsodásáról és annak terjedelméről, melynek pontosságát a szállító igazolja. Az Eladó az ilyen feljegyzés alapján (kárbejelentő lap) a káresemény megkötése után a szállítóval biztosíthatja a Vevőnek a hiba eltávolítását az áruról, kedvezményt adhat az árura vagy eltávolíthatatlan hiba esetén új terméket szállít a Vevőnek.
10.2 A jótállási idő a terméken, a termék csomagolásán vagy a termék használati útmutatóján feltüntetett felhasználási idő vagy lejárati idő. Ha az árun vagy a csomagoláson nincs feltüntetve a felhasználási idő vagy a lejárati idő, a fogyasztóknak 24 hónapos garancia és a vállalkozók számára 12 hónapos garancia szolgál a megvásárolt árukért. A garancia azokra a termékekre vonatkozik, melyek gyártó vagy az Eladó által okozott hibákat mutatnak és az Eladónál lettek vásárolva. A jótállás nem vonatkozik a termék általános elhasználódására, vagy annak egyes részeinek használatból eredő elhasználódására. Ezért a termék rövidebb élettartama nem tekinthető hibának, és nem követelhető.
10.3 A panaszt írásban (levél, elektronikus levél) kell megtenni, tartalmaznia kell a Vevő adatait, az Eladó adatait, a reklamált áru azonosítóját, a hiba leírását és hogy miben mutatkozik meg a hiba. Aláírottan és dátumozva a tinkturacosmetics.hu@gmail.com e-mail címre kell küldeni. A Vevő köteles az áru hibáit az Eladónál haladéktalanul azok felfedezése után 7 napon belül jelenteni, ellenkező esetben megszűnik a Vevőnek a hiba ingyenes eltávolítására való joga. Panasz érvényesítése esetén a Vevő köteles a panaszlevelet, valamint a reklamált árut az Eladó címére (Bella Natura s.r.o., Školská 390/26, 946 32 Marcelová, SK) futárral, postai úton vagy személyesen eljuttatni. A terméknek eredeti csomagolásban kell lennie, mellékelve a vásárlási bizonylatot (fénymásolat). Az árut összes tartozékával együtt kell elküldeni, úgy ahogy szállítva voltak.
10.4 Panasztétel esetén az Eladó köteles a Vevőnek elismervényt kiadni. Ha a panaszt hosszú távú kommunikáció útján alkalmazzák (a 102/2014 számú törvény szerint, (zákon č. 102/2014 Z.z.)), az Eladó köteles haladéktalanul a Vevő részére a követelés benyújtásáról igazolását küldeni; ha az igazolást nem lehet azonnal kézbesíteni, azt felesleges késedelem nélkül meg kell küldeni, de legkésőbb a követelés kezelésének igazolásával. Az Eladó legkésőbb a követelés benyújtásától számított 30 napon belül írásbeli dokumentumot köteles kiadni a követelés kezeléséről.
10.5 A hibás áru hiányossága esetén jótállási idő alatt az Eladó az alábbiak szerint jár el:
10.5.1 Hiba esetén, mely eltávolítható a Vevő jogosult a hiba díjmentes és rendeltetésszerű eltávolítására. Az Eladó köteles késedelem nélkül eltávolítani a hibát.
10.5.2 A Vevő hiba eltávolítása helyett igényelheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba a termék csak egy részére vonatkozik, a tartozék cseréjét kérheti, ha ezáltal az Eladónak nem keletkeznek túlzott költségek az áru árára vagy a hiba súlyosságára vonatkozóan.
10.5.3 Az Eladó a hiba megszüntetése helyett minden esetben kicserélheti a hibás árut hibátlanra, ha a Vevőnek ez nem okoz komoly nehézségeket.
10.5.4 Ha a hibát nem lehet eltávolítani, és amely hiba akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát, a Vevőnek joga van árucserére, vagy joga van elállni a szerződéstől. Ugyanezek a jogok vonatkoznak a Vevőre akkor is, ha eltávolítható hibákról van szó, de viszont a javítást követően a Vevő nem tudja megfelelően használni a terméket.
10.5.5 Egyéb nem eltávolítható hibák esetén a Vevő jogosult az áru árára vonatkozó megfelelő kedvezményre.
10.6 Ha a Vevő, mint fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó a Vevő panaszát intézte, vagy ha a Vevő úgy véli, hogy az Eladó megsértette a Vevő jogait, a Vevőnek lehetősége van, hogy kapcsolatba lépjen az Eladóval, hogy korrekciós intézkedéseket kérjen.
Ha a Vevő korrekciós kérelmére az Eladó nemlegesen válaszol, vagy arra a feladás időpontjától számított 30 napon belül nem reagál, a Vevőnek, mint fogyasztónak a 391/2015 számú törvény 12. paragrafusának (§ 12 zákona č. 391/2015 Z.z.) értelmében joga van indítvány beadására, egy alternatív megoldás megkezdésére vitáját illetően.
11. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
11.1 A 122/2013 számú törvény (zákon č. 122/2013 Z.z) értelmében az Eladó az üzemeltető, a Vevő pedig az érintett személy. Az Eladó feldolgozza az érintett személyek – vásárlók, ha azok természetes személyek, személyes adatait. A Vevő kiszolgáltatja az alábbi személyes adatait az Eladónak: keresztnév és vezetéknév, állandó lakcím, beleértve a postai irányítószámot, telefonszámot és mobilszámot, e-mail címet. A vásárlók által nyújtott összes személyes adat összegyűjtése, feldolgozása és tárolása a 122/2013 törvényben foglaltak szerint történik. A személyes adatok megadására a megrendelés elküldésekor vagy az ügyfélszámla regisztrálásakor kerül sor, a megrendelőlapon vagy a regisztrációs űrlapon megadott adatok révén.
11.2 Ezen személyes adatok feldolgozásának célja az adózási dokumentumok kiállítása, a szerződéskötést megelőző kapcsolatok, a vásárló azonosítása, a megrendelés visszaigazolása (telefonon, e-mailen), áruszállítás, a Vevő tájékoztatása.
11.3 A Vevő a megrendelés elküldésével kijelenti az Eladónak, hogy a 11.1. sz.122/2013 Tk. (§ 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z) értelmében beleegyezését adja, hogy az Eladó a saját információs rendszereiben feldolgozza és tárolja az ő személyes adatait, melyeket a Vevő szolgáltatott neki, és amelyek szükségesek az Eladó kötelezettségeinek teljesítéséhez, az adásvételi szerződésből eredően.
11.4 Az online áruházon keresztül történő ügyfélszámla létrehozásakor a Vevő, mint érintett személy egyetért azzal, hogy a 122/2013 törvény értelmében az Eladó vagy egy harmadik személy, mint az Eladó által kijelölt közvetítő a fenti törvényben említettek szerint feldolgozta, összegyűjtötte és tárolta a Vevő, mint ügyfél személyes adatait, valamint a regisztrálás során nyújtott adatokat. Továbbá a Vevő kijelenti, hogy személyes adatait az Eladó és annak szerződéses üzleti partnerei felhasználhatják propagációs és marketing tevékenységek céljából. A személyes adatok feldolgozása az alábbiak szerint történik: név, vezetéknév, cím, telefonszám, e-mail.
11.5 A Vevő határozatlan időre biztosítja az Eladónak az ilyen jóváhagyást. A személyes adatok feldolgozásának engedélyezését a Vevő írásban bármikor visszavonhatja (e-mail, levélben). A beleegyezés a Vevő beleegyezés-visszavonásának kézhezvételétől számított egy hónapon belül lejár, és az adatok törlésre kerülnek. A regisztrált Vevő (Vevő) a személyes adatok frissítését közvetlenül az online áruház webhelyén bejelentkezés után teheti meg.
11.6 Az eladó a Vevő személyes adatait csak a feldolgozás céljának eléréséhez szükséges ideig veheti használatba. Vevő tudomásul veszi, hogy az általa nyújtott személyes adatok rendelkezésre állnak és/ vagy hozzáférhetőek lesznek egy harmadik fél számára, az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségek teljesítésének céljából.
11.7 A www.tinkturacosmetics.hu weboldal üzemeltetője vállalja, hogy a megadott adatokat csak a szerződés megkötése és teljesítése céljából használja az Eladó által meghatározott üzleti feltételek alapján.
12. VEGYES RENDELKEZÉSEK
12.1 Ezek az ÁSZF a Vevővel szemben a megrendelt termék/ek vásárlóhoz küldésekor lépnek életbe.
12.2 A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a következő kormányrendeletek rendelkezései az irányadóak:
- zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky Zákonník,
- zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode,
- zákona č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
Az ilyen ÁSZF által nem szabályozott kapcsolatra, mely az Eladó és a Vevő, mint vállalkozó között jött létre, az alábbi kormányrendelet vonatkozik zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
12.3 A megrendelés elküldésével a Vevő megerősíti, hogy ezen ÁSZF-et elolvasta és teljes egészében egyetért azokkal.
12.4 Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy ezen ÁSZF-et módosítsa. Ezt a változást az Eladó az új ÁSZF közzétételével a www.tinkturacosmetics.hu honlapon közli a vásárlóval.
Kelt: 2021.7.1., Marcelová